Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

-Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;

-Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.

-Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.

-Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.

-Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.

-Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie. Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Infolinią Banku. Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki. https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"